מפקד אוגדת עזה: אנחנו מוכנים לכל תרחיש

    קובי פינקלר 5 Comment on מפקד אוגדת עזה: אנחנו מוכנים לכל תרחיש

    לכאורה שקט בגבול עזה • אך בצה"ל מודיעים: לא אנחנו ולא הם שוקטים על השמרים • תת אלוף יהודה פוקס: סיימנו עכשיו תרגיל ענק לחיזוק המוכנות והיכולות של אנשי האוגדה בסדיר ובמילואים • צפו בסרטון קצר שהותר לפירסום מהאימון

    צילום: דובר צהל
    22:24
    07.05.24
    אבי מימרן No Comments on "ביידן ציוני, הגישה שלו היא רק בגלל אנשיו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      כל הסרטון הזה, סתם פוזות, תעמולה לגיוס לצורך עמידה בייעדי הגיוס
      די למסיונריות של צבא הזימה וההפקרות

      1. חלאס לחשוב שרוצים חרדים בצה"ל תבינו הם לא רוצים אותנו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        זה רק חלק מהמפלגות החילוניות (של השמאל)רוצים וכן החלק ה"עצניקים" שמחפשים באלגן.

    2. 3

      מאז ששמעתי לפני כמה שנים בקיבוץ נירים במו אזניי קולות חציבה, לא חדל להטריד אותי נושא המנהרות.

      במלחמת העולם הראשונה הרגו האנגלים במסין (MESSINE) שבבלגיה בכמה דקות בערך 10.000 חיילים גרמנים בעזרת מנהרות ממולאות בכמויות אדירות של חומר נפץ . כדי להסוות את ההכנות לפעולה, ביצעו במשך זמן רב גם חפירות של מנהרות קרובות יותר לפני הקרקע ופיצוצים קטנים תוך כדי ההכנות לפעולה האמיתית.

      בכמה פיצוצים גדולים בו-זמניים מתחת ליישובים או בסיסי צה"ל בעוטף עזה, שבהם תנאי הקרקע לרוב דומים מאוד לאלה שבזירת הקרבות במסין, אפשר גם עכשיו לגרום בהפתעה גמורה ובמכה אחת ליותר קרבנות מאשר בכל סוג של פעולה חמאסית מהאויר. מן הים או על פני הקרקע. בן-רגע, רבים יהיו קבורים באדמה ובהריסות כתוצאה מפעולה כזאת. פעולות חילוץ הנפגעים יצטרכו להתבצע בזהירות רבה ויימשכו זמן רב. כזכור פעולות החילוץ בחניון ברמת החייל ב-2016 ארכו, בתנאי שלום ובאירוע בודד, חמישה ימים. אחרי פיגוע בסיגנון מסין, כוחות ההצלה יהיו בלי ספק עסוקים זמן רב הרבה יותר וחשופים כל אותו זמן להתקפות מרוכזות מעזה. באנדרמלוסיה שתיווצר תהינה גם הזדמנויות לחטוף חיילים או אזרחים.

      לחמאס היה שפע של זמן, שפע של כוח עבודה וגם האמצעים האחרים להכין התקפה מסוג זה לא חסרים לו. לפחות ביישוב אחד (נירים) הוקלטו קולות החפירה ויש יותר יישובים מהם דווח על קולות כאלה. יש להניח שלפחות חלק מהעדויות האלה אינו פרי דמיון. מאיזה מרחק ועומק אפשר לשמוע קולות חפירה באדמות הנגב המערבי ?
      מעל הקרקע חמאס נתקל באמצעי הגנה יעילים של צה"ל. אם שירותי המודיעין הישראלים ישיגו מידע, יחידות מובחרות ימתינו לכוחות של חמאס ביישובים ובבסיסים במקרה של פעולה על פני הקרקע שתיפתח ממנהרה. לעומת זאת פעולה שכולה מתבצעת מתחת לקרקע יכולה להתבצע בהפתעה גמורה ואפילו אם נשיג עליה מידע הצלחתה מובטחת: נניח שנגלה במועד שמתחת לבסיס או ליישוב מוטמנים מטענים גדולים, מהן ההשלכות ? לפוצץ מטענים כאלה מתחת לישובים או לבסיסים אי אפשר. אם חמאס יבחין שמפנים יישוב או בסיס הוא יוכל ללחוץ על כפתור ההפעלה באותו הרגע.
      מבחינת הזמן תשתית לפעולה בסיגנון מסין היתה יכולה להיות כבר מוכנה עוד לפני התקנת מערכות החיישנים לאיתור פעולות חציבה, ואם התשתית עדיין לא מוכנה ינסו בוודאי ליצור סוג של "מסך עשן" כפי שעשו האנגלים כבר ב-1916.
      למרות המאמצים הגדולים המושקעים לגילוי מנהרות אני למען האמת לא כל-כך מתרשם מהתוצאות. אנחנו חוגגים כשמתגלה מנהרה אחת בשנה שלמה, אבל אם הציוד והשיטות היו יעילים באמת, אז, עם על פי ההערכות כ-1500 עזתים עובדים יום-יום על המנהרות, היו צריכים לגלות מנהרות לעיתים תכופות יותר, אפילו אם רק חלק קטן מוביל לתוך ישראל.
      אז אם לצה"ל אין אמצעים יעילים באמת לגילוי מנהרות, ואם לחמאס יש כל מה שנחוץ ליצור פיגוע בסיגנון מסין, למה שהוא לא יבצע התקפה תת-קרקעית גדולה כזאת ברגע המתאים לו ? אפשר אולי לטעון שהטווח שבו ניתן לבצע פעולה כזאת מוגבל מאוד ושתושבי עוטף עזה לא מעניינים אף אחד מחוץ לאזור, ושזה לא מערער את תחושת הביטחון בישראל מחוץ לאיזור עוטף עזה, אבל מנגד קרבנות רבים בקרב החיילים ולקיחת בני-ערובה כן יגרמו בכל ישראל הלם ומכה מוראלית קשה והרי לחמאס התמונה המנצחת שהוא מבקש.
      כל זה נשמע אולי פסימי מדי, אבל אל נשכח שהדבר בוצע כבר פעם על-ידי אנשים עם תדמית פחות אכזרית מזו של תנועת חמאס ואל נשכח גם שתושבי עזה מיואשים. הם כבר לא חוששים מהתוצאות שתהינה לפעולה כזאת ואחרי כל מה שעבר עליהם במבצע צוק איתן, הם מתפללים עכשיו למלחמה כתקווה יחידה לצאת ממצוקתם. תמות נפשי עם היהודים ?
      אני מקווה שבאמת מוכנים לכל תרחיש.

      שלמה איתי